Home

Wil je de volgende stap zetten in je leven, maar je weet niet hoe?
Dan kunnen therapie en coaching je op weg helpen.

We kennen allemaal wel situaties dat het thuis of op je werk niet loopt zoals je eigenlijk zou willen. Je vraagt je af of je het wel goed aanpakt. Je zit vast in een specifiek probleem. Wellicht voel je je onzeker in de omgang met bepaalde mensen. Of jij en je partner leven langs elkaar heen. Misschien voel je onrust en ben je gestrest, of ervaar je juist een zekere leegte en mis je de uitdaging. Eigenlijk zou je het anders willen, maar hoe?

Last van stress?  
De training Ontspannen doe je zo! gaat in september weer van start. Lees meer ……

Meest recente berichten

Drie maal daags even stilstaan helpt je vooruit

In de weken voor de zomervakantie is de stress vaak het hoogst. Voordat je op vakantie gaat, wil je nog van alles afmaken en moet je nog van alles regelen. Eigenlijk ren je jezelf voorbij, om straks je vakantie in te struikelen. Dat kan anders.

Juist als je aan het rennen bent, is het belangrijk om even stil te staan. Letterlijk en figuurlijk. In stress ben je aan het overleven, ben je naar buiten gericht. Dat is OK voor even, maar als stress aanhoudt dan verlies je het contact met jezelf. Je negeert lichamelijke signalen, gevoelens en gedachten die er toe doen. Je raakt uit balans en dan kun je stressen wat je wilt, maar bereik je niet je doel.

In stress wil je dus het contact met jezelf behouden. Je wilt je bewust zijn van wat je op dit moment allemaal denkt, wat je daarbij voelt en waar je dat in je lichaam voelt. Als je regelmatig even stilstaat bij jezelf, zal je merken dat je beter vooruitkomt. De ‘drie minuten ademruimte oefening’ helpt je om je blik naar binnen te richten en voor jezelf een moment van rust te creëren in een stressvol bestaan. Deze oefening komt uit de Mindfulness, een inmiddels welbekende aanpak om met aandachttraining stress en andere klachten aan te pakken. De drie minuten ademruimte oefening is een pas-op-de-plaats en een ankerpunt, waardoor je je open stelt voor wat je van binnen ervaart, in plaats van voor jezelf uit te rennen. Doe deze oefening een paar keer per dag en je zult merken dat je daardoor beter in staat bent om deze drukke periode net voor de zomervakantie door te komen.

Ben je benieuwd naar wat de drie minuten ademruimte oefening voor je kan betekenen? Stuur een mailtje naar erhard@innerzijds.nl en ik stuur je de oefening als tekstbestand (Word) en als luisterbestand (MP3) toe. Ook kun je op internet ander voorbeelden van deze oefening vinden.

Veel plezier!

 

  1. Soms zit je in de verkeerde trance Geef een reactie
  2. De ‘Big Five’ Geef een reactie